Tvättdag..varm oljebehandling

Förra helgen bestämde jag mig för att stärka håret med protein behandling. Denna helg blev det varmolje behandling, jag känner att jag skulle behöva göra mer av oljebehandlingen nu när vi drar oss mot kallare väder. Får se, jag kanske ska se till att göra varm ojle behandling varannan helg istället för 1 gång i månaden...
 
Ser ni mina svarta klipps på bilden ? =)

Idag var det mycket lättare att utreda håret, detta då jag använde mig utav mina nya klipps från Lyko.se. I absolutely LOVE them!! =) Jag tar alltså ut en klipp i taget, sprayar hårdelen med vatten från min flaska och applicerar därefter håret med balsam från Tresemme Naturals. Utreder därefter håret med en bredtandad kam. Fortsätter sedan med att göra samma metod med nästa hårdel.
 
Min svarta flaska
 
Sköljde sedan ut håret och då var det dags att lägga i mina oljor för oljebehandlingen
 
 
Denna gång mixade jag Shea butter, raps olja, almond olja, kokosnötolja och Carrot oil från Hollywood beauty. Blandade alltihopa och värmde dessa oljor i micron. La in allting i håret i ca 35 min. Avslutade sedan hårtvätten med en deep moisturizing conditioner från Mane 'n Tail. Denna produkt hade jag i ca 1 timme.
Nathey
2012-11-17 @ 11:43:13
URL: http://nathalca.blogg.se/

Hade också tänkt köpa den där carrot behandlingen men tror den innehöll ett ämne som var "mindre bra"?

Så lyko.se visade sig va trovärdigt?=D

Linda
2012-11-18 @ 18:40:24
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jo, jag håller med dig! Carrot oil från Hollywood är inte 100% skonsam för håret. Har du hittat en hundraprocentig naturlig morotsolja ännu? Jag har sett att det finns en heldel att köpa på Ebay. ;)

Lyko.se är verkligen en jättebra sida =)Om du hittar en bra hårprodukt på hemsidan så ska du absolut inte tveka att köpa därifrån ;)

Nathey
2012-11-18 @ 19:10:30

Bra att höra!:D nä, har inte hittat nån sådan än!

Btw, har du nånsin testat Göra crochet braids?:-) vad tycker du isf om dem?

Linda
2012-11-19 @ 22:09:59
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Crochet braids måste jag erkänna är någonting nytt för mig! Vad häftig och snygg frisyr det är! =) Jag har aldrig testat att göra det innan. Crochet braids kan ju funka bra som en protective hairstyle, så länge flätorna inte är för tighta och att man inte har frisyren i en längre tid. Funderar du på att göra Crochet braids? =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0