Min skyddande hårstil just nu

Igår köpte jag en ny wig från Afro Cosmetics i stan. Den wigen jag har just nu har blivit lite ''gammal'' (hehe, så typiskt när det handlar om syntetiskt hår)
 
 
 
I och med att det börjar bli kallare väder nu så är det större chans att afrohåret torkas ut mycket lättare...afrohåret mår även bättre i varmare klimat och pågrund av detta kan det vara bra att ha en skyddande hårstil under vinterhalvåret. (Inget måste dock). 
 
Viktigast är ändå att man ser till att afrohåret får tillräckligt med fukt!
 
Det finns flera andra olika skyddande hårstilar som man kan använda sig utav, såsom inbakade flätor, rastaflätor, weave m.m. Varje afrohår är ju som sagt unikt och därmed är det viktigt att hitta vad som funkar för sitt egna hår.
 
 En wig funkar iallafall jättebra som skyddande hårstil för mig. Den sitter inte alls tight på mitt hår och huvud, vilket är viktigt! Den sitter som en mössa och jag märker inte ens av den. Jag gillar det främst också för att jag lätt kan ta bort den varje morgon och kväll och spraya in fuktgivande krämer och leave in balsam i mitt egna hår. Wigen skyddar även mitt hår mot det kalla vädret och bibehåller fukten i mitt hår.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0