Silica kost tillskott

Jag har i de senaste dagarna funderat på om jag ska köpa ännu ett kost tillskott...Jag har nu äntligen kommit fram till att jag faktiskt ska köpa kosttillskottet Silica. Det blir alltså totalt två olika tillskott (Multivitamin tabletter från Hårologi och Silica) som jag tänker börja använda, INTE mer!
 
Inte för att jag tror att det kommer bidra så mycket till hälsosammare hårväxt men en liten del iaf och det räcker. I och med att min kost inte är tillräckligt innehållsrik som den borde vara =)...så blir det nog bra att jag börjar ta de här tabletterna ett tag... 
 
 
 
 
Silicia från naturapoteket
Nathi
2012-12-23 @ 18:05:01

Hej. Har bara en fråga. Somliga brukar ju bränna hårstrån som sticker ut efter att ha flätat håret. Om personen skulle råka bränna sitt egna hår med eld under denna processen - märks det då därefter?

Tänkte att om man plattar håret FÖR mkt så börjar det se bränt å slitet ut. Tänkte df att om man bränner det efter att ha flätat med vanlig eld och nåt går snett så måste man väl märka det, el?

Linda
2012-12-24 @ 22:42:13
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej tjejen!

Jo, precis, när det gäller att bränna sina hårstrån så märks det! Hårstråna ser inte densamma ut(ej mjuka, livlösa och super strävt).

Så länge håret har blivit bränt så märks det tyvärr oavsett om det är plattat eller bränt av misstag med eld...

När håret väl är bränt så går det inte att reparera håret. Det ända man kan göra isådantfall är att klippa av de brända hårstråna.

Nathalie
2012-12-25 @ 12:41:14

Japp, precis. VIssa har ju så krulligt hår att de påstår sig inte märka det förstörda håret... konstigt. Tror också att man bara måste kunna se det med blotta ögat

Anyway tänkte jag fråga dig vart du för det mesta brukar ha kluvna hårtoppar när de väl bildas? Hos mig brukar det vara främst luggen och längst ner. Tror att håret är mest utsatt just där... för det håret jag har i mitten som omringas av det övriga håret är nästan aldrig kluvet har jag märkt. Isf är det bara sådana där små bollar som ibland bildas... å dem är det svårt att få bort no matter what *.*

Linda
2012-12-29 @ 19:04:48
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jo men precis! Bränt hår märks! Men om man enbart har bränt en liten del av sitt hår, dvs några hårstrån kan det mycket väl fungera med att täcka det brända hårstråna med resterande del av håret så att det brända hårstråna inte syns... men det är som sagt ganska onödigt då de brända hårstråna inte kan återställas och därmed är det faktiskt bättre att bara klippa sina brända hårstrån.

Jag måste vara ärlig och säga att jag har knappt fått några klyvna toppar just nu. (kanske beror det på att mitt hår är kort förtillfället)

Men jag arbetar systematiskt med att undvika att få klyvna hårtoppar... Det gör jag genom att klippa topparna regelbundet samt att smörja mina toppar med naturliga oljor.

Men när jag väl får klyvna hårtoppar så brukar jag få dem lite överallt på håret.. Ja, eller hur! Det är ju som du säger väldigt svårt att förhindra klvyvna toppar och ''bollarna'' men det går däremot iaf att förminska dessa...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0