Afrohåret och dess fina olikheter

Lillesyrran tittade lite extra noggrant på mitt hår i helgen och sa: ''Linda, ditt hår, den består ju av en massa små mini korkskruvar''.
Haha, det är verkligen sant! Mitt afrohår liknar inte alls min systers. När man tittar runt och ser andras afrohår så är det ena afrot inte den andre lik... Riktigt coolt är det! =)
 

 
Nathy
2012-12-11 @ 07:46:49

kammar du ditt hår el borstar du det? =D

Linda
2012-12-12 @ 07:14:51
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag borstar aldrig håret. Jag utreder mitt hår med en kam innan varje hårtvätt. Mitt hår är då blött av vatten och insmörjd med en massa balsam. =)

Själv då?

Nathalie
2012-12-12 @ 07:43:05

På mig funkar det jättebra med borste när det är fuktigt. Lockarna framhävs på ert helt fantastiskt sätt=D love it. Brukar däremot använda mig av kam för att framhäva längden om håret "krymper" ihop.

Nathalie
2012-12-12 @ 07:45:15

Oj, skickade nyss en kommentar men den kom visst inte fram...

Jo, jag borstar alltid när håret är fuktigt/blött. Det funkar jättebra på mitt hår. Lockarna framhävs etc

Brukar använda mig av kam endast när håret krymper ihop vid själva hårbotten:D

N
2012-12-12 @ 07:45:57

Haha nu ser jag att båda kommentarerna publicerades... Nåja!!:P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0