Dusch kam

Syrran kom hem från Los Angeles i veckan och jag fick en dusch kam =)
 
 
Dusch kam är bra att använda för att utreda håret vid hårtvätt eller när man bara behöver kamma håret. Dock skall afrohår, även rakpermanentat hår, ALLTID kammas i blött hår och håret skall även vara insmörjd med fuktgivande balsam. Om man bestämmer sig för att skaffa en kam så är en bredtandad kam det ultimata!.... framförallt för personer med afrotexuterat hår. Utredningskam är också bra att skaffa.
 
Hårborstar och smala kammar är inte att rekommendera! Dessa skadar afrotextuerat hår och gör håret tunnare efter tid.
 
Jag har tidigare använd en bredtandad kam från Åhlens som jag köpte för flera år sedan. Den kammen från Åhlens tycker jag är helt okej men den här kammen tycker jag är MYCKET bättre. Främst för att topparna på kammen är rundade. Mitt hår gillar det och det blir mycket lättare att kamma. Yippi =)
Nath
2012-08-25 @ 13:07:32
URL: http://Nathalca.blogg.se

Hej! Intressant blogg:-) har innan hört att man Ska undvika att kamma lockigt hår samt afro när det är blött då det "förstörs". Så det känns bra att hitta ännu mer info på din blogg att det är RÄTT att kamma håret just när det är blött:-). det låter som en omöjlighet då det blir riktigt torrt (mitt iAf) å rätt missformat om jag börjar styla det utan att göra det blöt/fuktigt... Vet du nån produkt som får håret att växa snabbarrre?!:-)

Svar: Jo precis! När det gäller lockigt hår och afrohår ska det ALLTID kammas i blött hår tillsammans med en fuktgivande balsam. Det är också bra att ha en balsam som gör att håret lätt kan redas ut. Ex, balsam som är ''silkig'' och ''halt''. Att kamma håret torrt hår = tunnt och slitigt hår! Jag är själv skeptisk till att det finns en enstaka produkt som kan göra att håret växer snabbt. Att massera hårbotten är jättebra! Det ökar blodcirkulationen och gör så att hårsäcken aktiveras mer och resultatet blir att håret växer snabbare. Jag kommer att ge fler tips på vad vi människor kan göra för att få håret att växa snabbare, endel av de ''produkterna'' har många av oss hemma redan ;)
Black hair care




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0