Jordnötsmör + hårmask = sant

 
Tips till er som vill testa en naturlig protein hårinpackning så kan jordnötsmöret fungera som ett bra alternativ!  
 
  • Det går även bra att mixa jordnötsmöret med ex. yogurt och/eller med ägg.  
  • Ha gärna jordnötsmör som är naturligt, Det är bra om jordnötsmöret är mjuk i sin konsistent (uppvärmning kan ske antingen i micron eller i spisen)
 
Obs! Använd ej om du är allergisk mot jordnötter!
ida forsberg
2014-03-29 @ 19:21:11

Hejhej! Tack för en underbar blogg den har gett mig mycket inspiration! Jag har en fråga angående hur jag kan få mina hårtoppar mjuka. Jag har försökt använda balsam, oljor, klippa men själva topparna är ändå torra. Resten av håret känns mjukt men när jag har på tex olja för att låsa in fukten, så lägger sig oljan liksom på hårtopparna och sugs inte in.

Sedan försöker jag hitta shea butter men blir så förvirrad av hurdet står överallt om vilken färg den ska ha. Någonstans läste jag att gul shea smör är egentligen inte shea smör utan african butter från en helt annan växt och den vita är sheabutter. Men någonstans står det att den gula är gammal shea butter. Vet du?

ida forsberg
2014-03-29 @ 19:21:11

Hejhej! Tack för en underbar blogg den har gett mig mycket inspiration! Jag har en fråga angående hur jag kan få mina hårtoppar mjuka. Jag har försökt använda balsam, oljor, klippa men själva topparna är ändå torra. Resten av håret känns mjukt men när jag har på tex olja för att låsa in fukten, så lägger sig oljan liksom på hårtopparna och sugs inte in.

Sedan försöker jag hitta shea butter men blir så förvirrad av hurdet står överallt om vilken färg den ska ha. Någonstans läste jag att gul shea smör är egentligen inte shea smör utan african butter från en helt annan växt och den vita är sheabutter. Men någonstans står det att den gula är gammal shea butter. Vet du?

ida forsberg
2014-03-29 @ 19:21:20

Hejhej! Tack för en underbar blogg den har gett mig mycket inspiration! Jag har en fråga angående hur jag kan få mina hårtoppar mjuka. Jag har försökt använda balsam, oljor, klippa men själva topparna är ändå torra. Resten av håret känns mjukt men när jag har på tex olja för att låsa in fukten, så lägger sig oljan liksom på hårtopparna och sugs inte in.

Sedan försöker jag hitta shea butter men blir så förvirrad av hurdet står överallt om vilken färg den ska ha. Någonstans läste jag att gul shea smör är egentligen inte shea smör utan african butter från en helt annan växt och den vita är sheabutter. Men någonstans står det att den gula är gammal shea butter. Vet du?

Anonym
2014-03-29 @ 19:22:26

Oj! Vad konstigt det blev! Var inte menat att skicka tre gånger..

Yasmine
2014-04-20 @ 17:38:34
URL: http://lifeofyazzie.blogg.se

Åh det ska jag testa men Vad gör denna hårpackning?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0