Hårtvätt: Schampo

 
I helgen var det dags för mig att använda min älskade schampo Gentle Herb Schampoo för första gången på ca 6 månader :) Jag försöker nämligen att undvika schampo så mycket som möjligt då det torkar ut mitt hår. När jag väl använder schampo så tvättar jag endast min hårbotten och undviker hårlängderna. Under de andra månaderna använder jag naturligare produkter för att tvätta bort all smuts såsom äppelcider vinäger. (1 kopp äppelcider vinäger mixat med 2 koppar vatten) ca 1 ggr/veckan. Det sägs ju att äppelcider vinäger ska fungera som ett natuligare alternativ till schampo och jag måste säga att det verkligen fungerar bra på mitt hår! 
carolina thelin
2014-08-16 @ 13:52:38

Hej!

Jag har en åttaårig dotter som är adopterad från Etiopien. Hon har mycket lockigt, småkrulligt hår. Jag har provat väldigt många produkter med tycker inte att något riktigt funkar. Oljor tycker jag torkar ut hennes hår. Kan du inte tipsa om schampo, balsam leave in/ inpackning (utan alkohol och annat som kan torka ut håret)? Jag undrar också om det vore bra att göra "inpackning" på kakaosmör?

Tacksam för svar/
Carolina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0