Saknas fortfarande kunskap

 
Igår kväll när jag satt på tunnelbanan påväg till en vännina så ser jag en ung svart kvinna med hennes dotter som var ca 3 år gammal. Dotterns hår var rakpermanentat och håret var OTROLIGT TORRT!!!! Dotterns hår var så torrt att jag nästan ville dränka en hel hink med olja på dotterns hår :D 
Skämtosido, det är så trist tycker jag att det fortfarande saknas mycket kunskap om hur man ska vårda afrohår bland oss själva med afrohår på huvudet.
 
Men och andra sidan handlar det ju bara om hår i slutändan. Men varför har hår blivit så himla viktigt för många utav oss?  hår ju bara hår. Eller har jag fel?
 
 
Hannah
2013-09-22 @ 10:11:57

Åh! känner igen känslan man vill så gärna skaka förälderns axlar och säga "Ditt barns hår är så vackert naturligt,du behöver inte det där"! Kolla in den här lilla serien, hade världen varit så hade det nog sett annorlunda ut! http://www.naturallycurly.com/curlreading/home/what-if-curly-hair-was-mainstream#nc-gallery-header

Linda
2013-09-24 @ 20:25:45
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jamen visst önskar man det många gånger!!
Haha, vilken underbar serie! Tack för tipset! :)

Louise
2013-12-09 @ 21:49:38

Olja är a sealent inte en moisurizer. =)

Linda
2013-12-10 @ 23:48:26
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Louise! Helt rätt! Ville dock få fram hur torrt håret var:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0