#Läsarfråga

Hej! 
Jag undrar om du kan ge tips på hur man tar hand om edges, jag har nämligen mindre/tunnare hår o vill gärna göra håret starkare. Har sett produkten Edge Control från Olive Oil, men vet inte om den funkar bra, har du prövat den? 
 
 
Svar:  Rent generellt sett har varje människa en känslig hårlinje och därför är det viktigt att behandla dessa mer varsamt.
Endel av oss får tunnare och mindre runt hårlinjen och där behöver man fråga sig själv varför man har det. Oftast beror det på att man ser till att hårlinjen utsätts för påfrestningar pga. av olika hårfrisyrer eller skyddande hårstilar. Därmed är det bra att reflektera över vilka hårfrisyrer eller skyddande hårstilar som du möjligtvis brukar ha som kan påverka din hårlinje. Det du bör fundera på är: Sitter dina hårfrisyrer riktigt tight mot din hårlinje? Kan du i sådant fall hitta nya frisyrer som är skonsamma för din hårlinje? 
Jag tänker att det är bättre att i första hand motverka tunn hårlinje med att försöka se till orsakerna. Därefter ev. ändra din hårrutin utifrån det. Och i sista hand använda de hårprodukter som kan hjälpa. Pröva gärna Edge Control om du vill göra det. Vem vet, ditt hår kanske gillar det! 
Jag har inte prövat Edge control eftersom att jag är rätt noga med ingredienserna i produkterna. Jag brukar istället  använda castor olja (risin olja) . 1 ggr/ veckan i ca 10 minuter brukar jag även massera vid min hårlinje för att stimulera min hårbotten. Jag försöker också se till att låta min hårlinje ''andas'' och jag ser till att knappt manipulera det med tighta hårfrisyrer eller liknande. Om castor olja inte skulle funka så kan man pröva produkter såsom Mega-Tek eller Shapley's MTG. 
 
Lycka till! Hör gärna av dig om hur det går med din hårlinje!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0