#Läsarfråga

Hejsan! Jag undrar vad du tycker om alla dessa "hair challenge# som går runt på youtube? Jag menar alltså typ green house effect och hairdrenalin potion? Kan du isåfall försöka förklara (om du har hört om dom) Vad det är som är så bra med dom. Kram
 
 
Svar: Jo, jag har hört att det finns en hel del ''hair challenges'' som härjar runt youtube och även på olika hårforum. Endel hairchallenges kan jag tycka är helt ok. Det som kan vara positivt är just att det kan bli ett forum där man kan peppa varandra och även ett sätt att växa ut sitt hår på ett ''roligare'' sätt. 
Däremot tror jag att det är bra att försöka vara lite kritisk och fundera på om själva utmaningen verkligen är något som ens eget hår behöver. Enda nackdelen som jag kan tycka med endel utmaningar är att många tror att håret på någotvis skulle växa extra mycket om man prövar dessa ''hair challenges''. Men så funkar det inte riktigt. 

Green house effect är en metod som ska verka för att återfukta håret mycket mer. Då har man olja i håret och täcker håret med exempelvis en plastpåse. Viktigt att tänka på att för mycket fukt kan vara till en nackdel för håret. Om man har väldigt torrt hår så tycker jag att man bör försöka ta reda på djupet över vad som egentligen gör att håret är torrt och snarare använda passande hårprodukter. Egentligen är Green-house effect helt ok tycker jag men då ska det isådantfall användas med måtta! Inte göras flera timmar och flera dagar i streck som endel personer gör.
 
Hairdrenalin potion är en hårprodukt som sägs göra att håret växer väldigt snabbt på kort tid. Ingredienserna i produkterna är naturliga och skonsamma. Många utav ingredienserna finns dock att hitta i de flesta kök i hemmet. Jag har ingenting emot produkten alls och kan förstå att produkten kan bidra till ökad hårväxt. Men att hårprodukten skulle se till att håret växer 3-4 cm på en månad tror jag inte riktigt på. Ingredienserna innehåller castor olja(ricin olja), cayenne peppar, te påsar, b-vitamin(biotin pulver), vitlök olja och lök olja. Men varför inte göra en liknande hemmagjord mix istället i samband med en regelbunden hårmassage? Det tror jag skulle funka lika bra :) Men och andra sidan kan det ju vara skönt och köpa färdiggjorda produkter också:) Hoppas att du fick svar på din fråga. :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0