Fäller håret av mycket..?

Bästa hemmakuren är då svart te, <3 Tänk dock på att det är stor skillnad mellan skadat hår som bryts av och fällande hår. Det är normalt att fälla ca 50-100 hårstrån per dag. I perioder kan håret också fälla lite mer än vanligt. Vid dessa perioder kan man isådantfall pröva att skölja av håret med svart te. Viktigt dock att alltid avsluta varje hårtvätt med balsam.
 
 
Lauren
2013-10-05 @ 13:48:14
URL: http://laurenkazadi.blogg.se

Bra och veta :)

Jag har märkt att många tjejer använder rakpermanent på sina hår resor? Kemikalier kan väl knappast vara bra när man vill ha stark och hälsosamt hår? Har jag fel?

J
2013-10-06 @ 07:01:13

Jag gjorde en hot oil treatment på torrthår ochbsedan en plastpåse + mössa på huvudet i 1tim. Men jag upplevde mitt hår inte mjukare.. Vad gjorde jag för fel? Skulle jag gjort på fuktigt hår? :p

Linda
2013-10-07 @ 20:05:53
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Lauren: Jo, precis! Kemikalier är aldrig bra! Därmed om man väljer att rakpermanenta är det ännu viktigare att vårdare sitt hår ännu mer. Många kanske inte tror det men det är oftast ett svårare jobb att sköta rakpermanentat hår än det naturliga. Kemikalierna gör bl.a håret svagare och har därmed lättare för att brytas av. Det gäller då att se till att håret får i starkare protein (protein stärker) samt se till att håret får tillräckligt med fukt. (Balansera fukt och protein är ännu viktigare) I det stora hela så är det väldigt individuellt! Det finns endel tjejer som lyckats få starkt och relativt friskt hår när håret är rakpermanentat. Endel inte, eventuellt kan det handla om gener för dessa personer eller helt enkelt hur man sköter håret.

Linda
2013-10-07 @ 20:25:39
URL: http://blackhaircare.blogg.se

J: Jag skulle säga att jag tycker att hårvård är likt en kedja. Är det rätt ordval? Jag är därmed nyfiken på vad du gjorde under hela din hårtvättprocess? Hur började du din hårtvätt? När la du din hotoil treatment? Hur avslutade din hårtvätt? Vad använde du för hårprodukter? Upplevde du att håret var mjukare innan hårtvätten?

Att du gjorde hot oil treatment på torrt hår är absolut inte fel. Håret blev alltså inte mjukare? Jag tolkar det som att ditt hår inte blev hård eller torrt iaf, vilket bara är bra faktiskt :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0