Påväg till en afrobutik

Idag ska jag till afro-asiatiska butiken Tahj Mahal och köpa lite fler fuktgivande hår produkter. 
Jag väntar fortfarande på mina Mane n' tail produkter som jag har beställt från lyko.se men jag får se om jag hittar några andra fuktgivande produkter i butiken. Främst måste jag se till att köpa en ny mandel olja. Mitt hår älskar verkligen denna olja!! <3
 
 
 
Mandel oljan
Nathalie
2013-05-01 @ 21:22:10
URL: http://nathalca.blogg.se/

hej! Har tänkt på en sak angående håroljor. Det sägs att man först ska börja med att spraya håret med leave in produkter och därefter använda sig av en olja för att fukten ska "stängas in". Men hur blir det egentligen dagen därpå när man vaknar? Då är ju oljan kvar i håret - är det tänkt att man ska skölja ur det och börja om pånytt eller är det OK om man sprayat håret as usual på morgonen?

Jag har typ alltid gjort så och har inte upplevt att det har blivit torrare, vuxit sämre eller något annat. Men samtidigt så har jag börjat undra hur man egentligen bör göra? Vet du?

Anonym
2013-05-01 @ 21:22:46

& sommarjobbet jag fick är som vårdbiträde =P

Linda
2013-05-04 @ 10:16:21
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag har skrivit ett inlägg om din fråga kring att återfukta hår. Det verkar som att ditt hår inte är så torrt om du fortfarande har kvar olja i håret dagen efter. Jag tycker att du ska återfukta håret vid behov! Alltså när du märker att håret börjar bli torrt. Alla människors hår är som sagt var unika, det som funkar för den ena kanske inte funkar för den andre. Du verkar vara en av dem som inte behöver återfukta håret så ofta. Lyckos! Men tanken med att återfukta håret skall inte ske bara för att.. dvs. om håret redan är återfuktad så skulle jag säga att det är onödigt att ger mer fukt än vad det egentligen behöver.

Stort grattis till din anställning! Vad roligt =) Nu behöver du inte oroa dig för jobb utan endast fokusera på uppsatsen. Skönt =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0