Läsarfråga

1. Vilken olja kan jag använda för att seal in min coconut oil? Går argan oil bra eller är almond oil bäst? 

Använder du Coconut oil har du redan en seal in produkt. Alla typer av naturliga oljor är en seal in produkt. Jag skulle dock rekommendera att du hittar en leavin-balsam eller leave-in spray som ett första alternativ för att sedan seal in oljan efteråt.

Argan Olja: Innehåller Vitamin E. Har en helande effekt samt en hög återfuktande effekt. Gör håret mjukt. Förhindrar att håret skadas och ger näring till håret. Det går även bra att använda när man ska utreda hår.

Almond olja (Mandel olja): Gör håret mjukt, glans och förhindrar att hår bryts av. Oljan stärker håret och kan verka för  tjockare och fylligare hår. Oljan innehåller vitamin E och magnesium. Ger håret djup näring och återfuktar torra afrolockar.Bidrar till växande hår.

Båda oljorna är jättebra för håret, det gäller bara för dig att känna efter vilket utav detta ditt hår är behov av.

2. Vet du vart man kan köpa satin pillowcase eller en svart satinscarf? 

Det går nog att köpa Satin PillowCase och Satinscarfs i de flesta butiker som säljer möbler och kläder.
På beautyparadise säljs bl.a  svarta satincaps, det kan man köpa här ----> ''Satin Cap''  Väldigt billigt och bra!

3. Vart besöller du dina hårprodukter ifrån :)

Jag brukar beställa mina hårprodukter från Ebay när jag inte hittar produkterna i Sverige. Hårprodukter från Sverige brukar jag beställa från Beautyparadise.se och Lyko.se. Jag brukar även köpa hårprodukter i afrobutikerna Tahj Mahal, Ebony Afro american Cosmetics i Stockholm.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0