Hårtvätt: Varm oljebehandling och proteinbehandling

 
I helgen blev det dags för en varm oljebehandling. Riktig Shea smör och kokosnöt olja värmdes i micron, jag hade  inpackningen i ca 30 minuter och tvättade sedan ut allting.
 
Mitt hår var ganska torrt så det blev en bra inpackning. <3
J
2013-05-20 @ 23:33:33

Använder du inpackningen på blött elelr torrt hår? Behöver nämligen lite tips på vad som är bäst :)

marijayne
2013-05-21 @ 10:14:29
URL: http://marijayne.wordpress.com

Hej Linda.
Nej jag använder inte afican black soap som ansikts tvål längre. Just nu har jag ingen fast ansikts regim utan jag använder mig utav det som finns hemma.
Råt Shea smör is the shit, mitt afrohår älskar det!!
Ha det bäst
Marijayne

Linda
2013-05-21 @ 22:32:05
URL: http://blackhaircare.blogg.se

J: Jag använde inpackningen i blött hår. Det sägs dock att inpackningar absorberas bättre i torrt hår. Men om man tvättar håret med lagom varmt vatten öppnas hårets yttre lager, på så vis kan nog inpackningen absorberas lika bra iaf. (min personliga åsikt)

Om man tvättar håret med lagom varmt vatten är det också bra att avsluta hårtvätten med lagom kallt vatten för att tillslut låsa in fukten i håret.

Linda
2013-05-21 @ 22:38:29
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Marijayne: Okej, var du nöjd med Black soap när du använde det ?
Visst är Shea smör BÄST! I love it =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0