Back in town :)

Igår kväll kommer jag tillbaka från Turkiet. Det var helt otroligt underbart att få åka iväg ett tag och ta en paus från det kalla vädret. Det var ingen sol och bada semester denna gång utan mer som en rundresa med guidade turer. Vädret var kring 19-23 grader så det var perfekt just för en sådan resa. Inte för varmt och inte heller för kallt.
 
I och med att jag var borta i en vecka så var jag inte noggrann med min hårvårdsrutin. Jag var lat denna gång. :D Jag hade min wig som en skyddande hårstil men jag gjorde ingenting annat!
 
Det jag generellt sätt brukar göra är att förbereda håret men en proteinbehandling dagen innan resan. Idag ska jag göra en fuktgivande blandning för att mjuka upp håret igen. (Just nu är det ganska torrt då jag inte la in fukt dagligen när jag var utomlands).
 
 
Försökte hitta några intressanta hårvårdsprodukter i Turkiet, jag besökte Antalya, Pamukkale, Kusadasi och Side men kunde inte hitta några, enbart olika shampoon men inte några hårbalsam exempelvis. Hmmm... kanske för att de ställerna var mer turistorter..vem vet. Skönt att vara tillbaka iallafall. Hoppas att ni alla haft en fin vecka. =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0