Läsarfråga

Känner du att Silicia har gett någon fördel med håret nu efter att tag har gått? 
 
 
Jag har 9 st tabletter kvar av Silica och det är totalt 60 tabletter i varje paket. Just nu har jag definitivt märkt att naglarna har blivit riktigt starka. Det känns lite som att en sten inte ens skulle kunna bryta mina naglar just nu,haha! Och eftersom att hårhud och naglar är kopplat till varandra så tänker jag att även håret har förbättrats.
 
Men jag tror också att för bäst effekt av förbättrad hår behöver man se till att följa alla andra ''steg'' för att få längre och hälsosammare hår. Jag ser hårvården som ett stort pussel. Kosttillskotten är en liten pusselbit som också kan gynna till bättre hår men alla andra pusselbitar behöver också finnas med och bidra till varandra. Exempel på andra ''pusselbitar'' kan vara att återfukta afrohåret dagligen, kamma håret varsamt, klippa hårtopparna, skydda håret på nätterna när man sover, äta hälsosamt osv.
 
Och för att svara på din fråga så ser jag absolut fördelar med Silica. Jag är jättenöjd med Silican och jag tänker fortsätta med tabletterna ett bra tag till framöver, minst 1 år till iallafall...=)
Nath
2013-06-19 @ 07:42:13

Hur många tar man dagligen?=)

Själv tar jag kosttillkott av Solgar (hud, hår&naglar)+Biotin. De funkar också jättebra, börjar jag märka. Har nu tagit dem i typ 1,5 mån och de innehåller främst MSM :-) nöjd.

Linda
2013-06-21 @ 10:11:29
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Man tar 1 tablett varje dag.

Solgar verkar jättebra! MSM ska tydligen bidra till tjockare hår och även förlänga hårfasen där håret är mest aktiv! Det betyder alltså längre hår!;) Grymt! Hur ofta tar du dina tabletter?

Nath
2013-06-21 @ 14:55:04

2 tabletter/dag :-). Jo, vi får se, man måste ändå ta dem en längre tid för att avgöra. Har tagit dem i typ 1 1/2 mån. Hur länge har du tagit Silican?

Linda
2013-06-22 @ 10:57:14
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag har tagit Silican i 3.5 månader nu, vissa dagar har jag glömt att ta dem, så rent generellt skall de räcka i 3 månader om man tar de dagligen.

Du får berätta sen vad du tycker om Solgar;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0