Älskar kokosnötolja

I förra helgen började jag med att pre-poo med kokosnöt olja i håret. Dvs. dagen innan hårtvätt dränker jag håret med kokosnötolja och tvättar ut allting dagen efter. 
 
 
Mitt hår älskar verkligen detta! Håret känns otroligt mjukt och hälsosamt! <3 Jag får en känsla av att håret kommer att växa som ogräs nu haha....aja vi får väl se om några månader =)
 
 
Catherine
2013-07-07 @ 14:25:10

Har inte förstått vad pree-pro är egentligen.
Vad gör man med håret när man gör pree-pro?

Ha en bra sommar!
Kram

Linda
2013-07-08 @ 06:44:20
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Pre-poo betyder att man gör en inpackning innan hårtvätt. På engelska kallas det för ''Pre-poo''. Dvs. Innan schampo, pre betyder innan och poo är en förkortning på schampoo.

Jag skulle nog säga att pre-poo är ett sätt att skämma bort håret lite extra, det är alltså inte ett måste att göra en pre-poo =)


Fördelar med pre-poo:

-Förbereder håret inför schamponering (Schampoo torkar ut håret)
-Stärker håret
-Ökar fukten i håret
-Förminskar att håret förstörs
-Bra för hår som är torr (afrohåret är till naturen väldigt torrt)
-Lättare att utreda håret

Detsamma ;) trevlig sommar! Kram

Catherine
2013-07-08 @ 23:47:12

Tack så mycket för svaret. Ska testa med kokosolja. Har köpt hem från Taj Mahal hehe

Kram

Linda
2013-07-09 @ 17:43:36
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Spännande! =)

Lycka till! ;)
Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0