Min skyddande hårstil under 2013...

Min ''protective hairstyle'' för detta år kommer att vara p-e-r-u-k-en!  ;=)
 
 
Jag brukar köpa min peruk, utan peruknät från afrocosmetics i Hötorget för 390kr, syntetiskt hår.
 
Hur sköter jag min peruk?
Nackdelen med syntetiskt hår är att det inte går att platta håret, sedan blir peruken ''gammalt'' efter ca 3 månader men då köper jag bara en ny. Jag brukar med andra ord inte riktigt sköta min peruk med exempelvis plattning, fön, balsamtvätt osv... sånt gör jag hellre med mitt eget hår...
 
 
Jag har haft peruk sedan jag rakade av mig allt hår förra året, det kändes lite ovant i början men nu gillar jag den jättemycket. =)
 
Den sitter verkligen bekvämt i håret. Många brukar ofta fråga mig ''Sitter peruken fast?''. Jo det gör den faktiskt! Exempelvis så hade jag min peruk när jag var på Gröna Lund förra året och trots all tryck från vinden när man åkte olika karuseller så gick det riktigt bra! =D För mig sitter den som en skön mössa, inte för tight eller för löst.
 
 
 Peruken med uppsatt frisyr =)
 
 
Peruken med utsläppt frisyr (Jag och min vännina, vi har båda peruker på oss)
Nathey
2013-01-11 @ 08:15:21

Fin! Som sagt är jag också sugen på att köpa en peruk och testa. En som jag spanat in:http://www.rapunzelofsweden.se/peruker/1b-snovit-page-peruk-syntetiskt-loshar

Vill helst ha en relativt kort sådan, tror det inte blir lika jobbigt då.

Nathey
2013-01-11 @ 08:18:00

Brukar du använda hårnät?

Linda
2013-01-11 @ 17:58:11
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jättefin är den! Det är så underbart att det finns olika typer av peruker att välja mellan... olika färger, hårlängder och frisyrer. Den korta peruken kommer att passa ditt ansikte riktigt bra ;)

Nej, jag brukar inte använda hårnät, det känns ganska obekvämt för mitt hår och håret känns torrt när jag har den :/. Hårnät funkar inte på mig men min lillasyster har alltid hårnät under sina peruker och hon älskar det! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0