Min peruk... =)

Jag kom just och tänka på att man för några år sedan verkligen gjorde allt för att tala om för andra att ens peruk, weave och hårförlängning var ens egna hår..hehe jag vet inte varför faktiskt, kanske så skämdes man trots allt.. Idag om någon frågar mig så säger jag faktiskt att jag har peruk om jag har det..  =) Hehhe undrar vad folk tänker när jag säger det men jag bryr mig inte alls längre.. det är ju trots allt BARA hår.. inte så seriöst för min del iaf.
 
 
Nathalie
2013-01-20 @ 15:19:31
URL: http://nathalca.blogg.se

Haha, tänkte på det häromdan. Föreställde mig en situation att om jag skaffar mig en...hur ska jag då reagera när någon frågar mig vad jag har "gjort" med mitt hår=P. Kommer jag tycka att det är pinsamt eller bara strunta i. Folk med europeiskt hår tycker för d mesta att peruk används när man verkligen har en anl.

Själv började jag lite med extentions när jag var typ 19. Innan dess visste jag inte ens att weave, extentions (osv) finns - bra det! Men minns att jag en gång hade sett en tjej med weave för några år sedan och då undrade jag om det var hennes. Hon svarade att det var det. Haha, onödigt att inte tala sanning när man trots allt är vuxen... men men!

Nathy
2013-01-20 @ 15:20:23

Fast hur gör du när du ska detangle peruken?

Linda
2013-01-21 @ 22:05:12
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hehehe ja, eller hur! Sedan kan jag också tänka mig att det också beror på vem det är som frågar! Vet dock inte vad jag skulle svarat om det motsatta könet frågade mig =D ...Hittills har ingen frågat iaf.

Ja, håller med! Det är ganska onödigt. I allafall när det är oss tjejer emellan, Vad har vi att dölja för varandra egentligen? Vad är det för mening? För det går oftast heller inte att ''lura'' varandra för vi tjejer vet ju oftast om håret är naturligt eller fake. =)

Jag brukar bara borsta peruken 1 ggr i veckan.. när peruken blir riktigt dålig så köper jag bara en ny..

johanna
2013-01-25 @ 08:15:22

Hej jag undrar var du har köpt peruken .

Linda
2013-01-25 @ 16:09:33
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jag har köpt peruken på Ebony Afro Cosmetics på Klara Norra Kyrkogata 15 i Stockholm, hötorget. Syntetiskt hår och den kostar 390kr ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0