Gott nytt år allesammans! =)

 
Jag hoppas att ni alla har haft ett riktigt grymt nyårsfirande =) Önskar allihoppa en god fortsättning på det nya året och att allt ni önskar uppnå med erat afrohår kommer att gå i uppfyllelse under år 2013!
 
Åh, tänk att jag nu har haft mitt naturliga hår i ett år! Det känns som att tiden har gått riktigt snabbt, det känns inte som att det var längesedan jag rakade av mig mitt hår. And now im here, 1,5 år kvar tills rakpermanentning och det känns inte alls som en lång tid längre ;)
 
Under år 2012:
  • Jag beslöt mig i januari 2012 för att raka av mig mitt hår och börja om från början när det gäller att ta hand om håret. Mitt hår var rakpermanentad, förstört, ohälsosamt och väldigt slitet, i princip dött ''materia'' hehe=). Första veckorna när jag precis klippte allt hår var jag jätteledsen, men nu är jag tvärtemot väldigt glad att jag gjorde det. 
  • Min bästis övertygade mig att börja skriva en blogg om afrohår och hårvård och i augusti 2012 började jag skriva. Jag är glad att jag började skriva, jag har lärt mig jättemycket! När det gäller hårvård och afrohår så är kunskapen nästan oändlig, det finns alltid mer och mer saker som kan lära sig and I love it! =P
  • I september 2012 gick jag en två dagars hårologi grundkurs. Hårologi betyder läran om hår och kursen var otroligt lärorikt och givande. Är otroligt glad över att jag fick delta i kursen. (Kursen är endast för frisörer, vilket jag inte är!).
  • Jag fick reda på att Mane n' Tail hårprodukterna även säljs i Sverige, samt Herbal Essence! Helt underbart!!
  • Upptäckte Aloe Veran juicen!
  • Fick reda på att frisörutbildningarna i Sverige inte undervisar något alls om afrohår. Inte ens en en-timmes kurs =( Det är ju ganska trist, för afrohåret är inte så främmande i jämförelse med andra hårtyper som man kanske kan tro :s
  • Fick en PH-mätare i födelsedagspresent i november 2012. =) Den har jag inte lyckats använda ännu men ska börja att göra det snart och mäta olika hårprodukters PH-värde. Det bästa hårpodukterna är ju de som har samma PH-värde som håret.
  • Under 2012 läste jag mer om PH-skalan. Är oerhört glad att jag gjorde det, på så sätt är det mycket lättare att ''kontrollera'' sitt hår och inte tvärtom.
 
Jag hoppas att år 2013 blir det år där man kan komma att se fler personer med afrotextuerat hår som bloggar och stöttar varandra i deras ''hårresor''. Ju mer dessto bättre och roligare! ;) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0