Vardagsrutin

Min vardagsrutin är att spraya in fukt i stort sett dagligen i mitt hår, framförallt om jag märker att håret är torrt. (Det behöver inte alltid vara dagligen). Nu funderar jag dock på att spraya jättelite vatten tillsammans med mina leave-ins (hydrotherma naturals, +mandel olja + sheabutter) på onsdagar (mitten på veckan)...Lördagar eller söndagar ju är min tvättdag. Jag tror på så sätt kan jag verkligen se till att få in mer fukt i håret. Vatten är ju också fuktgivande och det gillar afrohåret.  Men självklart skall man inte överdriva men fukten heller, för mycket fukt kan också ge motsatt effekt...
 
 
 
 
I love to spray... =)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0