#Läsarfråga

 
Jag är lite nyfiken på hur du ha ditt hår under vecko dagarna. Jag har aldrig sett att du ha haft löshår i? kan du inte skriva lite hur en vecka ser ut för dig? Allt från tvättningen, nattrutiner och hur du fixar det när du ska till skolan/jobbet? 
 
Daglig rutin:
-Äter kosttillskott
-Håret är i twists dagligen.
-Använder peruk under dagarna (ej på kvällarna eller när jag är hemma)
 
Twistarnas topp läggs in under håret 
och sedan sätter jag på peruken

Veckovist:
Träna aerobics dans 1 ggr/veckan minst
(Jag har varit ganska dålig på att komma igång med träningen regelbundet men jag försöker)
 
Tvättdagen: (På helger) 
-Tar ut twistarna i håret inför hårtvätt
-Hårmassage innan hårtvätt (ca 5-15 min)
-Tvättar håret 1 ggr/ vecka
 
Jobbet:
-Använder peruk på jobbet under dagarna. 
  
 
 
Nattrutin:
-Sover med en silk scarf
-Lägger in fukt i håret vid behov (leave-in kräm + olja) endast på kvällarna (ej på morgonen)
Egentligen är det bättre för mitt hår att göra det på morgonen men jag är för trött då. =)
 
 
Svar: Jag försöker att inte göra så mycket med mitt hår i dagsläget. Jag låter det vara! Låg manipulation som de brukar kallas=) Det funkar iallafall för mitt hår. Sedan är jag som sagt en periodare också, om några månader kanske jag gör något annat men just nu känns detta bra=)
 
Ja, det stämmer! Jag har inget löshår eller weave.  Peruken är förnärvarande min skyddande hårstil som hjälper mig att skydda håret från väderleken, bevara fukten i håret o.s.v. men samtidigt också kunna ta hand om mitt eget hår varje dag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0