Äta morötter

 
Nu har jag köpt morötter. Jag är en periodare när det gäller det flesta saker som jag påbörjar i mitt liv haha. För några år sedan åt jag bananer i princip varje dag, (mitt hår gillade det!!). För några månader sedan var det ägg som jag åt ca 2-3 per vecka. (Mitt hår älskar det). Men nu har jag tänkt att intensivt börja äta morötter i några månader framöver (1 morot per dag) för att se om jag märker någon skillnad.
 
Enligt hemsidan http://www.livestrong.com skall morötter bidra till ökad hårväxt, hälsosammare hårbotten och hår. Hemsidan uppger att morötter också bidrar till starkare och tjockare hår.
 
Ägg är ju som sagt också jättebra att ha med i sin kost. Ägg ska jag fortsätta med att äta då dessa innehåller bra vitaminer samt biotin och proteiner. Bananer kommer jag också att äta men lite då och då.
 
Förhoppningsvis kommer den här ''period'' metoden att successivt få mig att börja äta mer hälsosamt =)
bighair
2013-09-19 @ 13:33:38

Hej !

Jättefin blogg du har :)
glöm inte att atä fett ( fet fisk,olivolja,avocado) i samband med morötterna,de innehåller vitamin A som är fettlösliga kroppen tar upp vitaminet bättre.

Kram

Linda
2013-09-21 @ 13:53:08
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej! Tack så mycket! :)

Åh, vad bra! Tack för tipset!

Kram :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0