Reflektion

Jag har börjat reflektera över att en hel del personer med hårtypen 4b och naturligt hår alltid gör runt twists i USA, det är jätteovanligt att man rockar sitt naturliga hår till 100%...
 
 
Synd ju! :/
Nathalie
2013-04-11 @ 23:59:25
URL: http://nathalca.blogg.se/

Har också märkt det. Men samtidigt är det förståeligt. Jag tror att det beror på att man inte orkar fixa håret varje morgon - dvs stå och kamma, reda ut, styl'a till det osv. Twist & braid outs är en väldigt bekväm hårstil som ser till att man vinner några minuter varje morgon, tycker jag =)

Lauren
2013-04-12 @ 08:03:13
URL: http://Laurenkazadi-blogg.se

Hejsan! tak för din fina blogg!! Det är så här att jag är gravid med mitt andra barn.Förra graviditeten så växte mitt hår jätte mycket men tyvärr så förstörde jag det pga för mycket rakpermanet och plattång. Min fråga är: Kan du rekommendera nå skyddande hårstil som sliter minst på håret som jag kan ha under den här graviditeten?

Linda
2013-04-14 @ 09:55:26
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Nathalie: Jag förstår! Men många med naturligt hår brukar utreda sitt hår vid hårtvätt :s Men ja visst, precis som du säger så kanske mycket handlar om styling =)

Linda
2013-04-14 @ 10:24:21
URL: http://www.blackhaircare.blogg.se

Lauren: Tack du! =) Håret brukar växa extra mycket under graviditeten bland annat pga av hormonämnet progesteron i kroppen. Ämnet finns i mycket högre nivå under graviditeten.

Angående skyddande hårstil så är det bra att det anpassas utifrån vilken hårtyp man har samt att den anpassas till hur mycket tid/lite tid man kommer att lägga ner på sitt hår. Själv skulle jag ha inbakade flätor eller vanliga flätor (med mitt egna hår) under graviditeten och box braids strax innan förlossningen och efteråt.

Jag har skrivit en inlägg om skyddande hårstil och hoppas att det kan ge mer svar på din fråga. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0