Mejlfråga

Jag fick tre frågor från en och samma person denna gång. Eftersom att mina svar blev ganska långa så tänkte jag dela upp frågorna i mina inlägg, del A, del B, del C:

DEL A:
1. Måste jag klippa mitt hår kort om jag vill spara ut 
mitt hår till afro igen?
Du behöver inte klippa ditt hår kort men är du fortfarande rakpermanentad? Då så skulle jag rekommendera att klippa bort det hår som fortfarande är rakpermanentat och endast behålla nyväxta håret (ditt naturliga hår dvs). 
Endel personer brukar vänta tills det naturliga håret har blivit lite längre innan de rakar av allt rakpermanentat hår. Endel personer har dock haft svårt att hantera både det naturliga håret och det rakparmentade håret då dessa behöver vårdas på olika sätt. Men du får känna efter själv vad som känns mest bekvämast. Själv var mitt naturliga hår ca 3 cm när jag till sist rakade bort det rakpermanentade håret. Om du väljer att klippa ditt hår kort så var inte orolig, håret växer ut väldigt snabbt iallafall! ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0