Barndomen och afrohåret

 
När man talar om ämnet afrohår i många svenska bloggar så verkar många tro att det är en ''afrikansk'' kultur att småbarn har rastaflätor, löshår, peruker o.s.v Det är synd att man drar en hel kontinent över en kam för jag vet inte riktigt om det stämmer. Är det verkligen en afrikans kultur? Är det vanligt överhuvudtaget att en 2-3åring har rastaflätor idag? 
 
När jag var yngre så hade jag mitt naturliga hår hela tiden fram till ca 12 årsåldern, då fick jag tillslut rakpermanenta och ha rastaflätor för första gången i mitt liv, men jag fick tjata mig till det! Samma sak gällde för mina barndomsvänner och kusinerna i hemlandet. Inga av oss hade rastaflätor osv. som yngre. Men idag är det nog inte så bland många barn... : S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0