Skyddade hårfrisyrer

 
En bra metod för att kunna uppmå de ultimata hälsosammaste håret är att ha skyddade hårfryser '''protective hairstyles'', på så sätt kan man undvika att manipulera håret för mycket. Skyddande hårfrisyrer har också i syfte att skydda håret mot kyla och onödigt slitage samt bibehålla fukten i håret.
 
 
Cornrows (inbakade flätor)
 
 
                                               Bantu knots (Bantu knoddar)
 
                                                         
 Weave
 
Rastaflätor
 

Jag kan själv inte ha cornrows, bantuknots eller weaves för då tappar jag mycket hår. Det som funkar för mig är att ha wigs..haha. Jag använde mig utav wigs under hela sommaren =) Jag funderar på att ha wig även under höst och vintertid också. Med wig blir det så mycket lättare att ta hand om det egna håret. Varje natt kan jag ju bara ta av mig wigen och lägga in fuktgivande krämer på håret. Jätte smidigt =)
                                                        
  Jag i wig under sommaren



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0