Shea butter mix

Jag testade Shea butter igår kväll. Jag bestämde mig för att mixa Shea buttern med kokosnötolja och värmde det alltihopa i micron. Jag la i mixen i mitt hår och hade kvar det över natten. På morgonen tvättade jag ut allting.
 
Det är kanske är lite för snabbt att bilda en uppfattning av Shea buttern just nu men jag måste säga att mitt hår verkligen gillade det. Shea buttern kändes otroligt fuktgivande för mitt hår. Den är också väldigt tjockt så man behöver inte använda så mycket för att få det att verka =) En del personer som har använder Shea buttern rekommenderar att man inte värmer Shea butter i micron då man förlorar endel viktiga ämnen redan som finns i produkten. Jag är själv inte så noggrann men jag försöker iallafall att inte värma i jätte hög värme. =P
Ida
2014-02-26 @ 16:43:13

Hej! Vart köper du din shea butter :)

Linda
2014-03-19 @ 20:18:23
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Hej Ida! Bra fråga! :) En föredetta väninna brukar köpa naturlig Shea butter från England men jag vet tyvärr inte var. Det finns dock endel ekologiska Shea butter att köpa även i Sverige om man söker ute på nätet. Alternativt går det att köpa Raw Shea butter på Ebay. Hoppas att du hittar en bra Shea butter! Lycka till!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0