Mitt hår schema/Hair regimen

Jag är en person som tror på ordspråken ''too much of anything is always bad'', hehe och samma sak gäller med min syn på hårvårdsbehandlingar...''less is more''. Så här ser mitt hårprogram ut just nu, väldigt enkel!
 
 
 
Måndag: Återfuktar med leave in från Hydratherma
 
Tisdag: Återfuktar med leave in från Hydratherma+naturliga olja 
 
Onsdag: Återfuktar med leave in från Hydatherma

Torsdag: Återfuktar med leave in från Hydratherma+naturliga olja

Fredag: Återfuktar med leave in från Hydratherma
 
Lördag: Återfuktar med leave in från Hydratherma+naturliga olja

Söndag: Tvättdag!, gör balsam metoden, kammar håret när det är blött och använder antingen herbal essence, tresemme eller creme of nature fuktgivande balsam, tvättar sedan ut allting och lägger inpackning       som är protein eller fuktgivande beroende på hur mitt hår känns. Om det känns för mjukt och svagt använder jag protein inpackning (majonäs/ägg eller aphogee 2minutes reconstructor), om håret känns för starkt och hårt lägger jag i (naturlig olja tillsammans med någon utav mina fuktgivande balsam. (Ibland använder jag också Olive oil replinishing pack som är både en protein och fuktgivande balsam). Tvättar ut allt igen.  Återfuktar håret sedan med en live-in spray från hydratherma och en naturlig olja (Mandel olja). Masserar hårbotten.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0