Mitt hår i september 2012

Jag märker att håret växer, framförallt när man tar bilder med jämna mellanrum så ser man mycket tydligare. Its on and growing =) Det är så kul med afrohår, just för att man inte ser till en början hur långt håret egentligen är. Man skulle kunna tro att håret är jättekort men när man stretchar ut det kan man se hur långt afrohåret egentligen är. Här har jag precis lagt i balsam och sedan tvättat ut håret och lagt in live-in spray Tea Tree Oil från Aphogee, mjukgörande kräm från märket Organic Olive Oil och sedan naturliga oljor såsom kokosnötolja och almond oil. Mitt hår blir så himla mjukt efter det!!!!!
 
 
Jag märker också att mina lockar blir mycket mjukare och ''lösare'' på något sätt. Jag älskar hårtvättsdagarna =) Nu när jag har testat att ha mitt naturliga hår sedan januari 2012 så har jag märkt att det är mycket lättare att hantera afrohåret än när håret är permanentat. Min plan är iallafall att ha mitt naturliga hår i ca 1-2 år till framåt och sedan rakpermanenta det. Gud vad jag kommer att sakna mitt naturliga hår när jag väl rakpermanentar men det är ju å andra sidan det som är så kul med afrohåret att det går att förändra det till hur många olika frisyrer som helst.
Annet
2012-09-03 @ 19:58:33

Mycket intressant Linda👏wow vilka bra produkter ....hhhmmmm jag tror att jag ska köpa några. Men vart kan jag hitta dem?

Svar: Tack annet :) castor oil går att köpa i de flesta afrikanska butikerna, argan oljan och kokosnöt oljan går att köpa på tahj mahal i rådmansgatan, dessa produkter är naturliga och därmed väldigt hälsosamt för afrohåret :)
Black hair care




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0