Finns det några produkter som gör att afrohåret växer snabbare?

Personligen är jag lite skeptiskt till att det skulle finnas en enstaka produkt som gör att håret växer snabbare. Jag tror snarare på att man ska följa de olika stegen till att få hälsosammare hår, dvs att tvätta håret ca 1 gång i veckan, se till att håret innehåller fukt, använda produkter som har bra ingredienser och kamma håret rätt m.m. Däremot tror jag på att dessa produkter faktiskt kan bidra till att håret växer snabbare om man samtidigt följer de olika stegen till ett hälsosammare hår.
 
 
Endel produkter som sägs kunna göra så att håret växer:
 
  •  Mega Tek
  • MTG
 
 
  • Main N Tail
 
  • Tabletter för ökad hårväxt finns att hitta på olika naturapotek, exempelvis Panto-3
 
Om man inte känner för att använda några produkter som ökar håtrväxtem så går det minst lika bra att använda sina egna fingrar genom att massera sin hårbotten. Det som händer när man masserar sin hårbotten är att man ökar blodcirkulationen i hårsäcken, det gör att hårsäcken i huvudet aktiveras och som i sin tur gör att håret växer snabbare. Jag brukar själv sätta som i rutin att försöka massera mitt hårbotten på tvättdagen. Ibland har jag försökt att göra det på andra dagar, som exempelvis innan jag går och lägger på kvällarna men det har inte alltid funkat haha jag glömmer helt bort det! Men om ni väljer att massera hårbotten med fingrarna så skulle jag tipsa er om att använda naturliga oljan Castor Oil, den oljan sägs även kunna öka hårväxten.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0