Bra ingredienser i hårprodukter...Hur vet man?

Ingredienser som är bra för håret är så kallade naturliga ingredienser och/eller produker som har ett ph-värde mellan 4-7. Endel organiska hårprodukter som har naturliga ingredienser är bra för vårat hår. Sedan finns det endel produkter som sägs vara organiska men som i själva verket inte har så mycket naturliga ingredienser i sina produkter. Därmed är det viktigt att kolla på hårprodukerna och se vad som står i ingredienserna.
 
Titta på ämnen som innehåller hälsosamma ingredienser såsom aloe vera, rosmarin, protein, oljor, andra naturliga ämnen och fuktgivande krämer m.m. Dessa ämnen är hälsosamma och naturliga. När man hittar ingredienser och ämnen som man inte kan uttala är det förmodligen onaturliga kemikalier. Dessa är dåliga ämnen för håret.
 
Ingredienserna är listade i hårprodukterns från mest till minst. Om produkten har exempelvis ämnet vatten (bra ämne) först på listan innebär detta att vatten finns i större mängd i jämförelse med något annat ämne i produkten.
 
Om ämnet paraben (dålig ämne) är sist på listans ingredienser betyder detta att hårprodukten innehåller en mycket liten mängd av paraben. Då kan man också dra slutsatsen att hårprodukten i sin helhet inte är en dålig produkt för ditt hår om kemikaliska ämnen eller naturliga ämnen finns längs ner på listan.
 
Är man fortfarande är osäker på om det är en bra eller dållig ämne i en hårprodukt så går det också bra att söka ämnet exempelvis på sökmotoren google.

 

 
Exempel på organiska produkter som inte har ''dåliga ingredienser'':
  • Aubrey Organics
  • Jason Hair Products
  • Bentley Organics
  • John Masters Organics
  • Aveda
  • Matrix Biolage
  • Pureology
 
Det sägs finnas ca 10%-20& hårprodukter idag som mestadels är naturliga och har ''bra'' ämnen i produkterna. Så det är med andra ord inte lätt att hitta bra hårvårds produkter som är naturliga till 100%  Jag använder just hårprodukter från Hydrotherma som jag tycker är jättebra då de flesta ämnena är naturliga. Nu på senast tid har jag också hört att märket American black castor oil börjar sälja produkter  som är helt naturliga. Alltså inte bara självaste oljan utan även produkter som balsam, shampoo m.m. Så det är ju kul att se att försäljningen av naturliga produkter börjar öka alltmer och mer. =)
 
Informationen tagen från lookgreat-loseweight-savemoney.com med sökorden: hair+products+ingredients
Naty
2012-09-22 @ 13:24:51
URL: http://Nathalca.blogg.se

Ville egentligen kommentera inlägget om mat å afro... Men det gick ej. Anyway är det glädjande att man inte behöver va värsta köttätarn för att få i sig proteiner. Haha... Äter det nämligen ytterst sällan.
Tack! Mitt hår är nästan 20 cm långt när jag stretchar ut lockarna:-) ditt då?!

Linda
2012-09-22 @ 16:21:57
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Oj, jag råkade av misstag klicka på en grej som gjorde att ingen kunde kommentera inlägget. Fixat det nu! =P Ja, visst! Eller hur? Finns andra möjligheter att få i sig protein =) Du är dessutom superbra på att laga mat ser jag så det blir nog inga problem att hitta andra alternativ till kött ;) Jag hade kring Armpit Length i december-11 men i jan12 rakade jag av det mesta av afrohåret, jag hade ca 1-2 cm långt när jag rakade av mig håret. Gjorde detta då jag ville börja om från början och få mer hälsosamt hår. Är lite osäker hur långt mitt hår är just nu, lite längre än Ear length iaf.. Tänkte att jag skulle mäta håret i jan-13 =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0