Tips på filmer om afrohår

Ikväll sökte jag runt på nätet för att kolla runt efter filmer om afrohår. Det fanns inte alls så mycket som jag hade hoppats på. De flesta filmer som jag hittade var dokumentärer som filmades för ca 20 år sedan. Suck! :/
 
För er som inte har sett filmen ännu så skulle jag verkligen vilja tipsa om filmen Good Hair producerad av skådespelaren Chris Rock. Filmen ger endel fakta om afrohår, löshår, weave och rakpermanentning. Den diskuterar också synen på afrohår och har en hel del inslag av komiska sekvenser. Haha, i like it!
 
 
 
Sedan hittade jag en dokumentär film som heter In our heads about our hair, jag har inte sett filmen ännu men trailern finns att hitta när man söker på Youtube. Den verkar jätteintressan!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0