Queen Moreen svarar på frågor om afrohår

 
 
 
 
1. Vad har du för hårtyp?
Jag har hårtyp 4A, väldigt låg porösitet, medel täthet.

2. Vad är ditt värsta hårminne från barndomen? (när dina föräldrar tog hand om ditt hår)
Mitt värsta minne är första gången min mammas väninna la rakpermanent i mitt hår. Hon sa att mitt hår måste tämjas, min mamma lät henne göra permanenten eftersom min mamma inte visste bättre på den tiden. Min mamma var även trött på att brottas med mitt hår varje söndag. Första två dagarna var underbara, tredje dagen började håret att brytas av!!!! Det var så hemskt, jag hade tjock långt naturligt hår innan dess...

3. När märker du att ditt hår mår som bäst?
Mitt hår mår som bäst när jag bara låter det vara ifred. Ibland så överdriver jag med att testa produkter och metoder och det gillar inte mitt hår. Mitt hår gillar att vara ifred för sig själv.

4. När märker du att ditt hår mår som sämst?
Tja, när jag plattångar för ofta så tror jag att mitt hår straffar mig efteråt :-)
 

5. Vem är din hårmodel?
DIANA ROSS!!! Jag älskar den kvinnans stil och hår... jag tycker hon knäcker alla.. och det har jag tyckt ända sedan jag var liten :-)

6. Vilken är din favorit produkt? Varför?
Min favorit produkt är balsam, det går att göra inpackningar med balsam, jag brukar använda den som leave in ( späder ut med vatten först) och den är bäst på att ta bort tovor i mitt hår när jag kammar... i just love it!!!

7. Vad är det absolut värsta som ditt hår har varit med om i ditt liv?
Ja du... det finns väldigt mycket att välja på.. men en gång så var jag ute och cyklade med mina vänner när jag bodde på Irland, vi såg några bär som vi gick och plockkade... jag råkade stötta ner ett getingbo och dom attackerade oss.. vi tog våra cyklar och cykla därifrån som galningar.. alt var bra tills.. jag vaknade upp på akuten!!!! Det visade sig att en utav getingarna hade fastnat i mitt hår och stuckit mig... det växte inte hår där getingen stack mig på flera år!!!! Det växe fortfarande jättedåligt där den stack mig!!! varje gång jag har mittbena så blir jag påmind om hur mitt hår "fångade" en geting ( som jag är allergisk emot) och nästan gjorde mig flintskallig!!!!

8. Vad för tips vill du ge till andra personer med afrotextuerat hår?
Jag vet att det finns hur mycket tips som helst för folk med vårt hår nu tack vare internet. Jag skulle råda alla männsikor att dela med sig utav er kunskap om hår. Ni skulle bli förvånade över hur många det finns i Sverige som inte har en aning om vad dom borde göra med deras hår... dela med er utav kunskap... det är så vi lär oss att ta hand om vårt hår...

Kontakt:
Blogg: www.queenmoreen.blogg.se
Youtube: queenmoreenafro
Facebook: Queen Moreens Afro-Sida
Kontakt: [email protected]
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0