Klippa hårtopparna

En del i att kunna få längre afrohår är att se till att sköta de äldsta delarna av håret också, dvs ens toppar. Då topparna är de äldsta delen av ens hår är de också mest skörast och behöver minst lika mycket uppmärksamhet som hårbotten och resten av håret.... om inte mer. Att bibehålla sin hårlängd är också nyckeln till längre hår. Det handlar om att vårda sina toppar, bland annat genom att se till att topparna får tillräckligt med fukt. Sedan är det också viktigt se till att klippa topparna regelbundet. Hur ofta och hur mycket man skall klippa får man känna efter utifrån hur snabbt ens hår växer och hur topparna ser ut.
 
 
 
När mitt hår var rakpermentad brukade jag klippa topparna var tredje månad (varje gång som jag rakpermanentade på nytt). Nu när jag har afrohåret så planerar jag att klippa topparna var sjätte månad.
 
Viktigt att tänka på att klippa sina toppar på rätt sätt. Om man väljer att klippa topparna själv och inte i en hårsalon så råder jag er att använda en nagelsax. Att klippa topparna med nagelsax är mycket skonsammare för håret än andra typer av saxer. Anledningen är att andra saxer har en tendens att bidra till att man får klyvna toppar till skillnad från naxelsaxer.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0