Luft torka afrohåret

Strävar man efter ett hälsosammare och livfullt hår så ska man luft torka håret i mycket större del... än att använda hårfönen eller plattången. Visserligen är det kanske inte alltid lätt att utesluta värmeverktygerna helt och hållet men man bör iallafall försöka att sträva efter att minska användandet så gott som det bara går. Mycket skonsammare är det och ditt hår kommer att tacka dig!
 
 
 
 
  • Att använda bomullstyg eller vanlig handduk kan underlätta och även göra att hårtorkningen blir mer effektiv, detta då afrohåret har en tendens att ta lång tid på sig att torka när det väl blir blött.
 
Queen Moreen
2012-10-08 @ 23:18:06
URL: http://www.queenmoreen.blogg.se

Hejsan :-)

jag har också ört liknande men jag är lite rädd för att använda värme på mitt hår... har funderat mycket på det eftersom att håret växer och blr längre och processen tar bara längre tid... jag brukar använda eatprotectant om jag använder årtork... men vet du ett annat sätt som också är skonsamt om man vill använa sig av hårtork på afrohår? tack för hjälpen... och stay blessed

Linda
2012-10-09 @ 21:19:19
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Oj, jag skrev fel i början! Jag menade att luft torka afrohåret, det är mycket skonsammare för håret och definitivt ett mycket bättre alternativ! När man väljer att luft torka håret använder man ingen som helst värme utan man låter det bara torka av sig självt! =) Om man ändå vill hårtorka och inte luft torka så är ett annat alternativ att sätta hårtorken på kallare luft. Hur brukar du torkar ditt hår efter hårtvätt?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0