Gamla minnen

Hittade några gamla bilder på mitt hår när det var rakpermanentat 2009-2011... :D
Det var under de åren som jag började läsa mer om afrohår och hårvård men håret var fortfarande väldigt förstört och slitet, detta pågrund utav hur jag tog hand om håret åren innan 2009.. Haha..Jag hade alltid håret uppsatt vilket heller inte är bra..: /

 
2009
 
 
2010
 

2011
 
Naty
2012-10-17 @ 16:47:33

Jag förstår inte riktigt hur folk som påstår sig ha friskt rakpermanentat hår kan ha det? Enligt mig förknippas det med torrt hö! Sådant var mitt iaf när jag var yngre å saknade kunskap eller tro i min naturliga skönhet (när d kom t håret)...

Btw Vf får vi nt se ditt face?:D

Ha det så bra!!

Linda
2012-10-18 @ 23:13:44
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Det är sant! Rakpermanentat hår är inte hundra procent hälsosammt i och med kemikalerna som ändrar hårets naturliga struktur. Samt att kemikalierna inte alls är skonsamma för håret! Dock finns det olika metoder som kan göra att det rakpermanentade håret blir rätt så ''hälsosammt'' men man får kämpa mycket mer och vara mer noggrann i sin hårvård då rakpermanentat hår bl.a. är mycket torrare än naturligt afrohår. Hahahaha torrt hö!!! Vad rolig du är, men klockrent ord! Det stämmer!! Håret kan se ut så om det inte tas hand om på rätt sätt. Finns en bra bok ''Science of black hair'' som ger en mer vetenskaplig information om afro hår och rakpermanentning.

Haha njae.. har inte några planer på att visa mitt ansikte i bloggen. :P Men men vem vet, kanske gör jag det framöver?..Hehe jag får se...men just nu vill jag endast fokusera på håret =)

Ha en trevlig kväll! ;)

Linda
2012-10-18 @ 23:16:11
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Ps. men naturligt hår is the true beauty, håller med dig till hundra!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0