Längd uppdatering


 
Mitt hår i september 2012.... då är håret nytvättad och när jag stretchade ut luggen sträckte det sig ca 2 centimeter ovanför ögonbrynen. Här kämpade jag med att bibehålla fukten i mitt hår.. Det funkade lite si så där för flera månader sedan så mitt första hårmål var att se till att få tillräckligt med fukt i mitt hår..
 
 
Jag tror att när jag började använda hydrotherma naturals produkterna och att jag började spraya in fukt dagligen, detta har faktiskt bidragit till att mitt hår idag är otroligt fuktgivande...Jag ser verkligen en stor skillnad gällande fukten när jag tittar på bilderna från september och nu från senare tid..
 
 
Här var håret inte nytvättad. Jag hade tagit ut mina twists och stretchade ut håret. Idag sträcker sig luggen långt över ögonbrynen och längden ligger precis på nästoppen. Helt sjukt att håret har växt så snabbt på ca 2 månader..=) Kanske för att det har varit sommarväder nyligen =S.. I dont know.. Afrohåret växer ju mycket snabbare vid varmare klimat..Eller snarare att mitt hår håller sig varm under wigen nu när vädret har blivit kallare... Sedan försöker jag också att regelbundet massera min hårbotten några gånger i veckan...
 
Att jag tvättar håret 1 gång i veckan tror jag har bidragit en hel del också..
 

It is growing ............ =P
Queen Moreen
2012-11-26 @ 18:38:51
URL: http://www.queenmoreen.blogg.se

ÅÅhhh vad mycket det har växt!!!!!! :-) det går verkligen bra för dig.. vad är det här ydrathermals naturals för något?
Jag ser också skillnad i bilderna på fukt i ditt hår... br jobbat där... känns som att mitt hår växer men otroligt sakta... men det växer iallafall. :-)

Linda
2012-11-26 @ 22:32:02
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Tack tjejen! Jo, det går bra, jag försöker att hålla mig konsekvent med håret nu förtiden =)

Hydrotherma naturals är en hårprodukt som säljs av en privatperson från USA. Hårprodukterna har ingredienser som är naturliga, ämnerna är också paraben och alkoholfria. Just nu använder jag bara hennes leave in balsam.

Jag är säker på ditt hår växer och det kommer du framförallt att märka när du gör din nästa length check. ;)

Ibland har jag också märkt att vårat afrohår först växer horisontalt en stund, sedan lodrätt. Så när vi inte tror att det växer så har håret i själva verket bara växt mer horisontalt (horisontalt = så att håret tjockas till)

Hoppas att du förstår hur jag menar =)

Syrran
2012-11-29 @ 00:30:06

Det heter faktiskt Hydratherma Naturals. Glöm inte att ge rätt info till läsarna ;). Annars är det bra bloggat, fortsätt så ;)

Linda
2012-11-30 @ 16:45:36
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Tack syster! Ska tänka på det!! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0