Sötnosar

Tänk när fler i framtiden kommer att få ökad kunskap kring afrohår och hårvård.. då kommer ju även fler barn i Sverige att se ut såhär i håret... hälsosamt och naturligt tjockt långt hår istället för relaxer och löshår... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Aww... så fina de är! =)
Nathey
2012-12-02 @ 19:57:29
URL: http://nathalca.blogg.se

Haha gulliga kids=)

Brukar du platta håret ibland? Hur ofta per år isf?

Linda
2012-12-06 @ 00:17:48
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Visst är de söta ! =)

Jag brukar knappt platta mitt hår, jag brukade inte ens göra det förut när jag hade rakpermanentad hår.

Jag använde mest papiljotter i håret och sedan torkade jag håret med en hårfön och det blev jättesnyggt!

Om jag skulle börja platta mitt hår så skulle jag göra det ca 1 gång max 2 gånger per år.

Sedan är det ju olika från person till person. Endel har ju riktigt starkt hår så att de kan klara av att platta ca 1-2 gånger i månaden utan att håret tar skada.

Själv då? Brukar du platta håret? Hur ofta isådantfall?

Nathy
2012-12-06 @ 08:11:28

Väldigt sällan. Typ aldrig... Men vill platta nu ti nyår.. Vet bara inte om jag borde haha. Lite nojig. Tror inte riktigt på heat protectors

Svar: Jag förstår dig! Jag är också lite nojig över att platta håret ibland. (Kanske därför som jag sällan brukar platta mitt hår) Men så länge det inte görs så ofta samt att man använder skydd (värmeskydd) så är det helt OK. Möjligtvis skyddar värmeskyddande hårprodukter inte så som vi skulle önska men det är iaf mycket bättre att använda värmeskydd än ingenting alls! ;)
Jag brukar förbereda mitt hår med en protein blandning innan, för att stärka håret lite extra innan hårplattning.

Om du väljer att platta håret på nyår, ta gärna bilder så man får se ;) Har du gjort en lengh check ännu?
Black hair care

Nathey
2012-12-06 @ 19:31:22
URL: http://nathalca.blogg.se/

Jag har bara kollat håret som växer längst ner på huvudet och det hamnar lite under nyckelbenet:) så det känns bra:-) dock försöker jag vara duktig m regelbundna kluvna-toppar-kontroller. Det värsta är de där knutarna som bildas när håret blir längre. När det var kortare så hade jag inga...!

Men jag har ändå en god inställning. När jag var yngre så var mitt fro ända till ryggen (såg längden när jag hade permanentat) så jag tror inte att Jag aldrig kommer få sådant hår som jag en gg i tiden hade...men det lär ta lite tid!

Man blir smått ångerfull när man tänker att man var ung å dum å inte uppskattade det fina man har/hade... But..its neva 2 late:)

Linda
2012-12-08 @ 11:54:09
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Jo men visst! Det brukar ju komma mer knutar när håret blir längre, håret brukat också vara svårare att utreda. Men precis som du säger, det gäller att ha en god inställning och det är väl sådant man får ta om man vill ha längre hår. =)

Precis, då du har haft längre hår till ryggen så kommer du absolut att kunna hamna där igen ;)Så ditt hår vid nyckelbenet just nu, då är du väldigt nära att nå APL.. good work tjejen ;)

N
2012-12-08 @ 14:18:50
URL: http://nathalca.blogg.se/

Ja. Precis. Grejen är bara att mitt hår är olika långt här och var. Luggen har jagklippt lite eftersom topparna en gång i tiden var blekta av en anl. Men det är inget stort problem i stort sett. Hur går det med Aloe användningen? Har själv skaffat mig en flaska:-) brukar spraya det i håret å det funkar fint. Hur gör du?

Linda
2012-12-09 @ 17:46:46
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej, Men de olika hårlängderna kommer att växa ikapp med varandra tillslut ;)

Det går bra med Aloe Vera juicen, jag har använt den för första gången idag så vi får se =) Min plan just nu är att spraya Aloe vera juicen i håret efter varje hårtvätt, dvs 1 ggr i veckan. Vad bra att du också har skaffat Aloe Vera juicen, det är verkligen en av de bästa sakerna man kan skaffa till sitt hår. =)

Nathey
2012-12-09 @ 22:02:35

Ja precis. Ville fråga dig vad du tycker om morotsolja?

Linda
2012-12-11 @ 06:07:35
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Morots oljan har många bra ämnen som är bra för håret, bland annat vitamin A och vitamin E. Det sägs att morotsoljan bidrar till ökad hårväxt och förhindrar klyvna toppar och hjälper därmed håret att behålla sin längd. Stärker håret, ger fukt, skyddar och ger glans ;) Jag gillar morotsoljan starkt! ;) Har du köpt morotsolja?

Nathey
2012-12-11 @ 08:07:17

Just nu testar jag avokado olja:-) vill helst hålla mig till en olja i taget. Brukar ibland kombinera med kokos. Men när avokadon tar slut så ska jag testa morots! Har du märkt någon skillnad?

Linda
2012-12-12 @ 07:04:13
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Okej! Hur funkar avokado oljan tycker du? Jag ville köpa morotsolja förut men tillslut köpte jag Carrot oil hot oil treatment istället (Det är inte 100% morotsolja, det innehåller flera andra oljor i produkten) Den använder endast när jag gör mina värme olje behandlingar.

Just nu använder jag almond olja (100% naturlg) och jag tänkte fortsätta använda den tills mitt hår tröttnar =D

N
2012-12-12 @ 07:49:16

Oh okay:-) jo avokado oljan är super! Håret blir jättemjukt. Kan skriva en mer omfattande "recension" om den när jag använt den en ännu längre period.

Funkar mandel oljan bra då? Själv är jag allergisk mot nötter å mandel så just de oljorna är inte särskilt populära för min del Haha:P

Linda
2012-12-15 @ 22:02:46
URL: http://blackhaircare.blogg%2Cse

Avokado olja är riktigt bra!!

Jag förstår! Bra att du inte använder produkter som du är allergisk mot! ;)

Jo, almond oljan funkar jättebra! Använder den för att stänga in fukten i håret och det funkar riktigt bra för mitt hår! =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0