Hårtvättsdag: Protein behandling

Jag har tidigare försökt att ha som rutin att massera min hårbotten efter jobbet när jag exempelvis ser på TV eller innan jag går och lägger mig. Tyvärr har det bara fungerat i en kort stund och därmed lett till att jag bara snabbt har glömt bort rutinen. :S
 
 
Men nu på senare tid har jag äntligen hittat en ny rutin som har fungerat bra för mig. Min nya rutin är att massera min hårbotten innan hårtvätt i ca 15-20 minuter och det har fungerat jättebra! Så det får bli att jag får göra på det viset nu framöver =)
 
 
 
Denna helg blev det protein blandning med en ny balsam som jag fick i present av min vännina. Aubrey Organics har många naturliga och skonsamma ämnen i sina hårprodukter.. I love that!!
 
 
Jag hade i inpackningen i ca 2-3 timmar denna gång. Avslutade hela tvättrutinen med att lägga i fukt i håret med Hydrotherma natural leave in balsam, stängde in fukten med almond olja och tillslut sprayade håret med vatten mixat med Aloe vera Juice.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0