Min hårlängd just nu

Jag bestämde mig för att raka av mig hela mitt hår i början på januari månad detta år. Mitt hår hade hunnit nå längden mellan APL och BSL men det var rätt slitet pga av att jag inte visste hur jag skulle ta hand om mitt hår tidigare. Det kändes inte hälsosamt så därmed tänkte jag att det var dags raka av mig hela håret och börja om från början.
 
 
Min längd just nu. =) Det är ganska svårt att veta exakt hur långt mitt hår är just nu då afrohåret är väldigt krulligt och man måste stretcha ut det för att verkligen veta. Jag tror att jag har EL just nu iaf.
 
I början var jag faktiskt lite ledsen och saknade min gamla hårlängd men för varje dag som gick blev jag bara mer och mer nöjd över att jag valde att börja om från början. Jag vill ha hälsosamt hår helt enkelt. Innan jag valde att raka av mig hela håret så hade jag inte sett min egna hårtyp sedan 12 års åldern. Jag mindes inte heller hur mitt egna hårtyp såg ut då jag har haft rakpermanentat hår hela tiden sedan 12 årsåldern. Min plan just nu är att ha mitt naturliga hår i ca 1-2 år framåt och sedan rakpermanentade det. Får se hur det går...=)
Y
2012-09-03 @ 21:14:11

Haha känns som många afropersoner rakar av sitt hår för att de ej har sett sitt riktiga hår på ett tag. Jag rakade av mitt hår när jag var 12-13 år, också för att börja om. Sen har man gjort misstaget at låta det växa och sen köra rakpermanent igen. Nu har jag afro igen och ska inte gå tillbaks till rakpermanent no more. Inga mer kemikalier igen, men däremot måste jag bli bättre på näring i håret igen. Lycka till med ditt hår!

Linda
2012-09-03 @ 22:00:29
URL: http://blackhaircare.blogg.se

Haha jo det är sant! Det är helt sjukt att jag väntade så länge med att raka av mig allt hår och sedan att jag faktiskt typ glömde bort hur min egna afrohårtyp såg ut :s Vad för näring brukar du ge till ditt hår? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

blackhaircare.blogg.se

Personer med afrotextuerat hår kan få hälsosamt och friskare hår. Personer med afrotextuerat hår kan även växa ut sitt hår så långt som de själv önskar. Målet med denna blogg är att bryta myten gällande personer med afrotextuerat hår och ge ökad kunskap kring ämnet afrohår och hårvård.

RSS 2.0